Jolicloud



JolicloudTrebuie sa recunosc ca am fost putin reticent cand am auzit de conceptul de sistem de operare format doar dintr-un browser web. Parea ca esti limitat la folosirea netbook-ului doar acasa sau in zonele cu acces wireless. Ma gandeam ca daca vrei sa joci solitaire asteptand sa revina conexiunea, nu vei putea cu un astfel de sisteme de operare si laptopul tau va deveni util precum chilotii lui Superman peste colanti.
Joli OS DesktopMajoritatea acestor defecte raman valabile, dar reticenta mea fata de concept nu mai e aceasi de cand am incercat Jolicloud.
Primul lucru pe care l-am testata fost viteza paginilor web. Nu e cu mult mai mare decat la browserele obisnuite, dar mi s-a parut destul de buna. La urma-urmei, nu e decat o singura aplicatie care ruleaza: browserul. NotaDaca e sa fim tehnici si rigurosi, mai ruleaza vreo 2-3 aplicatii precum ceasul, programul te conectare la internet, dar acestea sunt destul de mici si neglijabile.
Poera pe Joli ISAlt lucru important, pentru mine, cum am spus, este sa pot folosi calculatorul cu sistemul de operare, chiar daca a cazut netul sau sunt undeva in deplasare. Joli cloud m-a linistit. Este un sistem de operare normal Linux (chiar bazat pe Ubuntu) pe care pot rula orice programe de Linux, inclusiv Solitaire si Mahjong, daca instalezi o versiune offline.
Evident,nu poti folosi aici functiile care cer conectare la internet, precum instalarea de aplicatii cu un singur click.
Joli OS single-click installInterfata este desutul de compacta si intuitiva, cum ii sta bine unui sistem de operare pentru mini-laptop, dar inca nu am gasit un mod de a o personaliza complet (macar cromatica) – Probabil se poate, dar nu din primele click-uri. Doar imagine de fundal a desktopului am schimbat-o usor.
Destul de interesant e ca daca ti se strica laptopul pe care ai instalat Jolicloud, vei avea exact aceleasi aplicatii daca instalezi pe orice alt computer. Lista este tinuta pe serverul Jolicloud.
Nu pot deocamdata sa il compar decat cu Ubuntu Netbook. Ubuntu e un mare consumator de resurse in comparatie cu Jolicloud si are o gramada de efecte grafice inutile.
Per total, Jolicloud este o idee interesanta. Daca se continua dezvoltarea, poate la Jolicloud 2 vom avea un competitor serios pentru Windows, Ubuntu sau Cromium OS (la momentul acela, e posibil sa apara o versiune publica mai buna si intens mediatizata de Google). Deocamdata Joli OS va ramane pe netbook-ul meu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu